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Neues aus der Welt des E-Sports

VALVe veröffentlicht Sticker Update

In der heutigen Nacht veröffentlichte VALVe das erste Update des Jahres. Mit dem Update wurden die Sticker und Pick’em Challenge für das anstehende ELEAGUE Major in Atlanta veröffentlicht. Knapp zehn Tage vor der Eröffnung des Turniers ist somit der offizielle Countdown gestartet.

Seit der Erfindung von Majors in CS:GO sind sie ein fixer Bestandteil, die Teamstickers auch dieses Mal sind sie wieder vertreten sowie die Spielerautogramme. Die Sticker sind in normal oder in glitzernd zu erhalten.

Pick’em Challange verändert

Die Pick’em Challenge erfuhr jedoch leichte Veränderungen. Dieses Mal ist es nicht mehr notwendig auf alle Partien einen Sticker zu setzen, sondern bloß auf die acht Playoffteilnehmer und auf eine Mannschaft die ohne Sieg aus dem Turnier ausscheiden wird. Dabei muss jeder Teilnehmer darauf achten, dass er ein Team wählt, dass die Gruppenphase unbesiegt übersteht und ein Team das ohne Sieg aus dem Major ausscheidet. Die restlichen sieben Sticker sind an das Erreichen der Playoffs gekuppelt. Notwendig machte dies das Schweizer-System,  dass erstmals bei einem Major angewant wird. Das Playoffsystem bleibt unverändert.

[THE ELEAGUE ATLANTA 2017 CS:GO MAJOR CHAMPIONSHIP]
Team stickers, stickers autographed by professional CS:GO players, and all-new team graffiti are available for purchase in-game and from the Steam Community Market, with 50% of the proceeds going to players and organizations. For more details, visit http://www.counter-strike.net/pickem/atlanta2017
Team stickers can be used as game pieces for the Atlanta 2017 Team Pick’Em Challenge.
Group stage picks can be made immediately, Playoff picks can be made when the group stage has completed.
Group stage picks lock at the start of the group stage matches.
Playoff picks lock at the start of the first Playoff matches.

[GAMEPLAY]
Players killed during grenade-throwing animation will no longer drop a duplicate grenade if that grenade has already been thrown.
func_breakables will no longer make noise when hits deal no damage.

[MISC]
Added a server setting sv_steamauth_enforce to allow tournament organizers for LAN events to delay player kick due to No Steam Logon client issue until the end of a live round when tournament match will automatically pause and a round backup with all correct information will be saved for reconnect.

[AUDIO]
Lowered volume of bullet-bys and bullet impacts.
Changed default weapon near/far crossfade max distance so that a slight perceived volume bump doesn’t happen at crossfade junctions.
Also lowered volume of distant weapons slightly to address the same issue.
Slightly increased the min distance of the falloff so that 3rd parties can hear max volume at about 1m away from shooter.
Increased the input curve amount so that rate of volume decay over distance is more pronounced.
Added descriptions to many mixer groups.

[MAPS]
Mirage
Fixed various spots where C4 could get stuck
Removed some slight gaps in cover in Bombsite A

Nuke
Fixed bug where jumping inside of Toxic in Bombsite B would clip the playermodel through the ceiling
Removed vent-sound from top of Mini, Bombsite A

Cache
Fixed sound-spam when shooting at vent in Checkers through a prop
Clipping improvements
Optimizations

Inferno
Fixed some minor graphical bugs
Fixed a spot where players could get stuck near Boiler, Bombsite A
Added backfaces to gate used at bottom of Banana, Bombsite B

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